Drukuj

 

3 złote zasady treningów pływackich

mamy dla Ciebie 3 rady, których warto trzymać się zawsze – bez względu na to czy pływasz amatorsko, czy zawodowo, czy należysz do grupy juniors, seniors czy masters.

1. Regularność

Jeśli zdecydowałeś się poświęcić na treningi 4 godziny w ciągu tygodnia, oznacza to, że będziesz na pływalni co drugi dzień ok. 1-1,5 godziny.
W takim wypadku nie może być mowy o żadnych wymówkach typu „Jestem zbyt zmęczony, żeby iść”, „Jaki jest sens pójścia na pływalnię, skoro mogę zostać tylko godzine, „Dzisiejszy dzień nie jest dobry na trening, pójdę za to jutro”. Jeśli będziesz trzymał się zasady regularności, reszta nie będzie problemem.

2. Technika

Zwracaj uwagę na technikę. Nawet jeśli nie masz zbyt wiele czasu, 10 minut poświęconych stricte na poprawę techniki na pewno nie będzie czasem zmarnowanym. Możesz je nawet włączyć w rozgrzewkę.

3. Zabawa

Trening to nie tylko praca nas sobą, poświęcenie, zmęczenie, ale też, a może przede wszystkim, dobra zabawa. I warto o tym pamiętać, jeśli nie chcesz stracić motywacji.
Lubisz pływać w płetwach? Załóż je! Wydaje Ci się że twój trening jest bardziej efektywny, gdy używasz deski? Proszę bardzo! Mówiąc inaczej nie ograniczaj się i rób to, co sprawia Ci w wodzie największa przyjemność.

 

Ćwiczenia na poprawę stylu klasycznego:

http://profilaktywny.pl/trening-plywacki-9-cwiczen-poprawe-twojego-stylu-klasycznego/

 

Ćwiczenia na poprawę stylu dowolnego:

http://profilaktywny.pl/trening-plywacki-7-cwiczen-poprawe-twojego-kraula/

 

źródło:profilaktywny